Sunday, October 11, 2009

هشت/تویستر/twister



تویستر یکی از بازی های قدیمی است.در زمان کودکی و نوجوانی ما در فروشگاه ها قابل خرید بود،شاید هنوز هم باشد،اما به دلیل سادگی وسایل بازی به راحتی قابل پیاده شدن در هر جایی است.من درکف کلاس درس ام در دبیرستان ،زمین این بازی را آماده کرده بودم و بچه ها در زنگ های تفریح مدام لیگ تویستر برگزار می کردند

مواد لازم
یک سفره ی سفید یا زمینی که روی آن دست کم 16 دایره ی رنگی ،از هر رنگ 4 عدد،رنگ شده باشد،شبیه شکل بالا
یک صفحه شبیه شکل دوم،شامل یک عقربه ی گردان،که با هر بار گرداندن مشخص شود دست یا پای راست یا چپ باید روی چه عقربه ای قرار بگیرد
بازی با گرداندن عقربه آغاز می شود.دو گروه دو یا سه نفری در بازی شرکت می کنند که هر بار با گردش عقربه توسط بازی گردان،وارد زمین یا سفره می شوند
مثلا بازی گردان عقربه را می گرداند و به من می گوید:دست راست روی سبز
من در ابتدای بازی ممکن است 4 انتخاب جای سبز داشته باشم ولی باید فکر کنم که اگر کدامشان را انتخاب کنم کار برای تیم مخالف سخت تر خواهد شد

کم کم بعد از چند بار گردش بازی،دست و پا ها به هم گره می خورند و حرکت سخت می شود.زمانی گروهی برنده می شود که زانوی یک نفراز تیم مخالف به زمین برسد

لطفا اگر ابهامی دراین توضیحات وجود دارد به من اطلاع بدهید

2 comments:

  1. سلام
    لطفا عکسهای این بازی را عوض کنید یا لا اقل تو یک سرور دیگر Upload کنید.
    نمیدانم چرا عکس ها فیلتر شده ونمایش داده نمیشه.

    ReplyDelete
  2. من یه توییستر ساخته شرکت هسبرو دارم همون شرکتی که مونوپولی هم ارائه می‌ده! توی منوال اون نوشته که ۲ روش دیگه هم وجود داره که نیازی به اون صفحه گردون نیست! یکی اینکه به ترتیب، یکی از بازیکنان داخل سفره، یک دست یا پا و یک رنگ مربوط به اون را میگه و به صورت چرخشی عوض می‌شه و اون یکی اینکه یکی بیرون سفره اوستا میشه و به به صورت تصادفی میگه!

    ReplyDelete